FAQ Aanvragers

Veel gestelde vragen door aanvragers

MediatorMatch.nl is een online platform waar vraag en aanbod ( aanvrager en mediator) samen komen. Doelstelling is dat  aanvragers snel en transparant een mediator kunnen kiezen die past bij uw specifieke geschil of uw persoon.

De geregistreerde mediatoren  (aanbodzijde) bestaan uit  Mediators die geïnteresseerd zijn in mediationaanvragen

Het aanmaken van een account is gemakkelijk. Ga hiervoor naar aanmelden, bovenaan de homepage, en vul de gewenste gegevens in

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van mediatormatch.nl

Het plaatsen door een  aanvrager van een mediationaanvraag is altijd gratis. Er is door een  aanvrager tijdens de  aanvraag ook geen enkele vergoeding verschuldigd aan Mediatormatch (de enige kosten die een  aanvrager heeft is uiteraard de vergoeding die aan de mediator betaald moet worden als hij/zij voor u gaat werken).

  • Een aanvraag moet helder zijn. Geef zo veel mogelijk informatie zodat mediators een goed beeld krijgen van het geschil. Hoe vollediger de aanvraag hoe beter en concreter de reacties zullen zijn.
  • Er mogen geen diensten en/of producten worden aangeboden.
  • Duidelijke omschrijving van het project
  • De titel van een aanvraag: kort en duidelijk, bijvoorbeeld “scheidingsmediator” of “mediator voor geschil met zorgverlener”.
  • Projectomschrijving, algemeen: Niet teveel leestekens gebruiken, teveel uitroeptekens of andere onnodige zaken.
  • Projectomschrijving moet genoeg specifieke informatie bevatten. Zoals:
  • Doelstelling van de aanvraag
  • Omschrijving aanvrager (geen volledige namen maar bijvoorbeeld man van 45 met kinderen die wil scheiden)
  • Door in een aanvraag zoveel mogelijk in te vullen wordt de kans groter dat de juiste
  • Een aanvraag kan maar éénmaal op de site worden geplaatstDirecte contactgegevens zoals bedrijfsnaam, telefoonnummers, adresgegevens en namen van een website en/of de url mogen niet in de aanvraagbeschrijving worden geplaatst.
  • Indien u van mening bent dat uw  aanvraag onterecht is afgekeurd, dan vernemen wij dat graag van u. U kunt een email met uw bezwaar en reden van bezwaar sturen naar onze supportdesk via het contactformulier.

  • mediatoren reageren op uw  aanvraag!

Overige details

Nee. Een  aanvrager is niet verplicht om een van de uitgebrachte offertes/reacties te kiezen. Als er geen passend aanbod is, is de  aanvrager vrij om de offertes af te wijzen.

Als u een nieuwe reactie / offerte heeft ontvangen via mediatormatch.nl krijgt u daarvan direct bericht per e-mail. Via deze e-mail krijgt u toegang tot uw aanvraag en bijbehorende reacties. U kunt ook een link gebruiken in een eerdere e-mail die u ontvangen heeft over uw geplaatste  aanvraag.

Vanuit uw account op de overzichtspagina in uw account waar u als  aanvrager alle reacties bij uw  aanvraag kunt bekijken kunt u de ontvangen reacties beheren en de professional selecteren die de  aanvraag gaat uitvoeren.

U kunt in contact komen met een professional die een reactie heeft uitgebracht door vanuit de overzichtspagina te klikken op “bekijk reactie”. Op de reactiepagina kunt u vervolgens kiezen voor “Reageren” en hiermee berichten uitwisselen met de professional.

Als u vanuit de overzichtspagina klikt op “Accepteer reactie” dan selecteert u in het scherm vervolgens de mediator van uw keuze. Er wordt aan u gevraagd waarom u voor deze professional heeft gekozen en u kunt u reden van afwijzing aangeven naast de reacties van de andere professionals. Daarna wordt de professional gevraagd direct contact met u op te nemen.

Mediatoren hebben de moeite genomen om te reageren of zelf een offerte uit te brengen. Breng ze daarom altijd op de hoogte van uw keuze en probeer deze zo duidelijk mogelijk toe te lichten, ook als u voor iemand anders heeft gekozen. Dit kan heel eenvoudig via onze website. Zo kunnen de professionals die het dit keer niet zijn geworden meer inzicht krijgen in de afwegingen die u als aanvrager maakt en zichzelf blijven verbeteren.